bukansiput

Monday, November 16, 2009

siapa kita di bumi sendiri

Sedih memikirkan bangsa sendiri..hidup di bumi tinggalan nenek moyang..bernafas dek kerana perjuangan bangsa pejuang...kini di bumi kita sndiri, tanah air sndiri hasil darah yag mengalir dari jiwa terbilang datuk nenek kita..akhirnya kita di sini..di bumi bertuah ini.
Dulu kita digeruni lawan, dihormati kawan, disanjung jiran
tapi kini, apa yg kita ada untuk dibanggakan

sedih,,,sedih mngenangkan bangsa aku diperkotak katikkan
bangsa aku mudah sungguh mengalah
bangsa aku hilang jatidiri
bangsa aku hilang belang bertukar topeng semata-mata
bangsa aku x mampu melawan
hanya iya iya..
tolonglah
ini bumi kita
tanah kita
hak kita
sapa lagi yang perjuangkan nasib kita
kita kena kuat
sementar sekeliling sedang cuba mencucuk mencari ruang dimana sahaja untuk jatuhkan kita
bangun la kawan
eratkan genggaman, teguhkan hatimu
ini bumi kita
ini perjuangan kita
bukan nye perlu pergi mengangkat pedang untuk berperang
tapi mengangkat harga diri dan maruah bangsa
Persiapkan dengan ilmu dan kekuatan mental
bangunkan diri dari semua aspek
biar kita disegani dan dihormati
kerana aku malu saat maruah bangsa aku hanya sekadar di picisan
Ayuh kawan
bangun..jangan berpeluk tubuh
bangkit,,jangan hanya berserah
mulakan..kerana semuanya di tangan mu
untuk diwariskan pada anak bangsa kita
kerana..ini hak kita

2 comments: