bukansiput

Monday, November 21, 2011

Harimau baham garuda

Tahniah! Tahnia! Tahniah! Tiada kata untuk untuk mengzahirkan tahniah dan terima kasih kepada team Harimau Muda. Jantung seperti hilang rentak, tak senang duduk, kadang tercongok kadang berdiri, kadang ke depan kadang ke belakang. Serba tak kena jadinya. Meniti kelibat setiap pemain, mana boleh duduk diam. Selawat dan tasbih mengiringi setiap gerakan anak bangsa yang berhempas pulas melawan serangan garuda yang tak berhenti menyerang. kiri dan kanan, depan dan belakang! Berapa kali pemain kita jatuh tersungkur..kita hanya mampu berbisik...BERTAHAN!!! dan berapa kali juga lawan kita tuh jadi pelakon di padang...meluat rasanya. Cuit sikit terguling2 macam orang nazak. terus dapat surat cinta. Kalo belah kita, dah patah riuk pun, lepas garu-garu daaaa yang botak tu berlakon minta maaf je terus referee diam! xde pulak nak layang2 kad kat depa. Kalo nak diiuktkan, mental sapa yang "tak mental"??

namun, setelah berjuang berhabis-habisan...harimau yang cedera masih mampu melenyapkan harapan indonesia, sekaligus memakbulkan harapan penyokong team malaysia yang tak berhenti-henti mendoakan kejayaan mereka dari jauh. Ketinggalan 1-0 pada minit awal menyentakkan juga! namun nyata pemain masih mampu mengekalkan rentak dan semangat juang. gol penyamaan dari Asra menyemarakkan semula semangat pemain. Sukar...memang sukar bermain dengan masa yang panjang..lebih 2 jam. Penalti jugak akhirnya...tak kisahlah. Sepakan bertenaga ke pintu sarang garuda dari Badrol mengembalikan maruah negara. sekaligus melenyapkan harapan jutaan penyokong garuda. Penalti : 4-3. Masa sebegitu lama hanya untuk yang benar2 wira, orang biasa macam kita ni..lari tak sampai 10 minit dan pancit.



Untuk wira yang tidak pernah berhenti berjuang, dan juga jurulatih yang tidak kenal jemu, kami rakyat Malaysia amat berbangga dengan anda semua. Keep it up. Terus berjuang!!! BERUSAHA BERUSAHA!!!Terima kasih kerana menjadikan hari2 kami lebih terang dan bertenaga!

1 comment: