bukansiput

Tuesday, May 31, 2011

Saya suka balik kampung

Esok saya nak balik kampung,,,nun jauh kat ujung negeri segantang beras tak berguni. tapi dah genap seminggu saya dalam mood balik kampung, badan je kat sini, hati dan jiwa dan terbang dengan aktiviti dan panorama bendang padi yang dah berubah wajah jadi bendang tembikai. Mata dan layar pandangan dikaburi budak-budak round kampung di waktu petang, ada yang bertenggek di tepi jalan membincnagkan isu-isu semasa dan isu lapuk. Halwa telinga saya hanya ditimpa bunyi air sungai mengalir laju (dan bebelan mak saya juga kadang2 singgah), bunyi kokok ayam suruh bangun subuh..kicauan burung kasi warning "oii dah pagiii....jangan nak membuta!!!"....tambah best lagi, hanya aroma kampung yang melalui hidung saya...bau asap api, bau baruh, bau rumput....(yang wangi je, yang kurang wangi...keep it secret..hahaha)

waduh..aku ditimpa sentimental pulak...kembali!!! kembali!!!!

ok, dah kembali ke alam nyata. Time nak balik ni la pula tetiba makin banyak keje nak kena setel..huhu. tak boleh jadi nih..berusaha! berusaha! mengclearkan meja sebelum balik. sebelum ni xdak, time kecemasan macam ni la sumer kena due date..kejar jangan sampai terlepas due date..Masa aku free dan kelapangan dia xnak kunjung tiba walaupun eden memakso, saja la ni..huuhu.

No comments:

Post a Comment